Klaswerk

met een schoolse blik

De moeder van Bart

| Geen reacties

school
Bart had al meerdere scholen bezocht voordat hij bij mij in de groep kwam. Volgens zijn moeder was het op die vorige scholen niet zo goed gegaan. Moeder vroeg zich af hoe het nu in deze groep zou gaan en daarom zou ze regelmatig langs komen. Inderdaad, dat deed ze. Ze toonde die betrokkenheid tot vervelens toe. Ze verraste me steeds weer opnieuw door het klaslokaal meer dan eens ongevraagd binnen te lopen om naar de gang van zaken te informeren. Gelukkig kon ik haar zover krijgen om minder vaak en vooral na schooltijd te komen. Ik probeerde dan steeds om het gesprek naar het gedrag van Bart te leiden en niet naar de aanpak van mij. In juni was onze verhouding redelijk goed.

Toen Bart naar groep 8 ging en hij ‘verliefd’ raakte op iemand uit de andere groep 8 begon de ellende. Moeder stond op de stoep en eiste dat haar zoon naar die andere groep overgeplaatst zou worden. In die groep zou het vele malen beter met hem gaan. Moeder kon mij niet overtuigen en ik wimpelde haar eis af. Vervolgens stapte ze op hoge poten naar de directeur. Ze dreigde haar Bart van school te halen. Ik begreep nu waarom Bart al meerdere scholen bezocht had.

Als je wil, dan mag je hieronder reageren op dit artikel !

Geef een reactie

Verplichte velden zijn aangegeven met een *.


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Deze website gebruikt functionele en tracking cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om uw ervaring op onze website te verbeteren. Ook derde partijen kunnen cookies plaatsen om uw internetgedrag te volgen en u gepersonaliseerde advertenties te tonen binnen en/of buiten onze website. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten